Bécsben születik és Amerikában válik először névtelen, majd nagyon is híres zsenivé. Karrierje még a némafilmmel indul és övé a hangosfilm történetének legjobban összevágott jelenete a Keresztapából. Oscar-díját A szarvasvadászra kapta.
Magyarországon ritkán gondolunk arra, milyen fontos és művészi szerep jut a filmek vágójának: pedig húzni és összeszerkeszteni, ritmust adni egy jelenetnek a filmek – és talán minden műalkotás – működésének kulcsa. A költészet németül dichtung: sűrítés. És éppen a szomszéd Bécsből indult el egy majdnem 100 éve született zsidó fiú Amerikába, hogy megmutassa a világnak, mire képes egy vágó és egy hangmérnök.
Bécsi ifjúságában, a két háború között Peter Zinner zenét tanul, aztán, az Anschlusst követően távozik szüleivel a biztos halál elől az Atlanti Óceán túlpartjára: tipikus kezdősorok egy askenázi zsidó karriertörténethez a 20. századból és Zinner páyaíve is a roppant lassú csillagokba emelkedés szép példája. Taxisofőrként kezdte Hollywood környékén, Los Angelesben és hasznát vette otthoni zenei tanulmányainak is: némafilmek vetítésein zongorázott alkalomadtán.
1943-ban lett tanonc a 20th Century Foxnál, ’47-től dolgozott hangmérnökként és zenei rendezőként, de a stáblistákra még 15 évig nem került fel. Azért jó, ha tudjuk, hogy részt vett „titokban” az Ének az esőben, a Fred Astaire-t felvonultató A zenevonat, a Maureice Chevalier és – hogy meglegyen a magyar zsidó vonatkozás – az isteni, századik életévébe lépett Gábor Zsazsa testvére, Gábor Éva szereplésével készült Gigi tető alá hozásában is.
Vágóként folytatta, A Truman Capote könyvéből készült Hidegvérrel már jelzetten az ő munkája volt, ama csillagokba, ahová régóta készülődött, viszont a Keresztapával ért fel. A Keresztapa 1 híres keresztelő-jelenetében párhuzamosan fut a kisdednek a keresztség szentségében való részeltetése és a véres leszámolások sorozata: a hihetetlen dramaturgiai tökéllyel megkomponált jelenet Zinner mesterműve és a vágás magasiskolája, mennybemenetele és egy zsidó emigráns megdicsőülése a Keresztapa című korszakos maffiafilm keresztelő-jelenetében. Nem szoktunk elfeledkezni a Keresztapáról szólván még Nino Rota filmzenéjéről sem, ideje hát, hogy ezentúl Péter Zinnerről se feledkezzünk meg. A brutális keresztelő itt látható egészben.
Az Oscart végül A szarvasvadászban végzett munkájáért kapta meg, 1981-ben pedig rendezőként is tett egy kísérletet: A gyilkos szalamandrát jegyzi, egy antifasiszta thrillert Anthony Quinn-nel a főszerepben.
Szerény háttérember és a kompozíció óriása volt, Hollywood vágó-legendájává lett az egykori bécsi fiatalember, aki a mai napon töltené be a 97-et. 2007-ben halt meg, élete egy volt a számos nagy történet közül, amelyek kontinenseket és korszakokat hidaltak át és kapcsoltak össze az előző század folyamán.
