A koronavírus-járvány következtében krízishelyzetbe került, vagy életkoruknál fogva fokozott veszélynek kitett hittestvéreink számára a Mazsihisz-BZSH krízismenedzsment csoportja 2020. március 18-án indította el telefonos krízisvonalát. Az áldozatos munkát immár egy éve végzik közösségünk önkéntesei az ugyancsak önkéntesekből álló szakértői csoport támogatásával.
Éppen egy éve annak, hogy a koronavírus-járvány miatt a Magyarországi Zsidó Hitközségek Szövetsége (Mazsihisz) és a Budapesti Zsidó Hitközség (BZSH) közös krízismenedzsmentje a segítségre szoruló hittestvéreink számára krízisvonalat hozott létre. A telefonálók hívását azóta is önkéntesek fogadják, akiknek a munkáját szintén önkéntesekből álló háttércsapat segíti, amelyben helyet kapott orvos, jogász, rabbihelyettes, pénzügyes, szociális munkás, biztonsági szakértő, turisztikai szakértő és tolmács is – mondta az évforduló kapcsán Rádi Angéla, az önkéntesek koordinátora, a Mazsihisz Biztonsági Szolgálatának HR-felelőse.
Telefonszám: +36-30-541-8771
Elmondása szerint a 2020. március 18-án indult krízisvonal 0-24 órában a hét 7 napján működik, reggel 9 és este 7 között az önkéntesek fogadják a hívásokat, míg este 7 és reggel 9 között a kontrollszoba működik a hívások fogadására. A szakmaspecifikus kérdések esetén (orvosi, jogi, pszichiátriai volt a legjellemzőbb) a megfelelő szakemberek reagáltak, szükség esetén visszahívták a segítségkérőt.
A telefonos segítségnyújtó csapaton kívül pár hónapja megkezdte működését a hitközség pszicho-vonala is, ahol 4 pszichológus várja hittestvéreink hívását. Rádi Angéla hozzátette: a járvány első és második hullámának levonulásával, azaz az egészségügyi krízishelyzet csökkenésével az önkéntes csapat helyt állt más ügyekben – második generációs és özvegyi ellátást érintő esetekben – való segítségben is.
Mint mondta, az elmúlt egy év egyik legfontosabb tapasztalata az, hogy el kell kezdeni egy olyan képzési anyag összeállítását, amely a jövőre nézve alapvető segítséget nyújt majd az esetleges hasonló helyzetek kezelésében.