Hihetetlen felfedezés Izraelben: megtalálták a hasnyálmirigyrák ellenszerét?

2019. December 02. / 14:49

Hihetetlen felfedezés Izraelben: megtalálták a hasnyálmirigyrák ellenszerét?

Az eddig jobbára stroke-os betegek kezelésében alkalmazott PJ34 nevű molekula sikerrel vette fel a harcot a hasnyálmirigyrák ellen: a Tel Aviv Egyetemen elvégzett kutatások során arra jöttek rá, hogy a rákos egerekbe fecskendezett szer hatására a daganat lebontja önmagát, lényegében tehát elpusztul. Ha minden jól megy, hamarosan nagyobb állatokon, később pedig embereken is kipróbálhatják az eljárást.

A PJ34 nevű, eddig a stroke terápiában használt molekula váratlan tulajdonságára derült fény a Tel Aviv Egyetemen: beteg egerekben rövid idő alatt elpusztította az egyik legagresszívabb daganatos betegséget, a hasnyálmirigyrákot. A tudósok azt állítják: egy hónappal az első kezelés után a daganat sejtjeinek 90 százaléka elhalt.

Elképzelhető, hogy a felfedezés sikerrel alkalmazható lesz emberek esetében is. Ez különösen fontos lenne, hiszen a hasnyálmirigyrák a legtöbb kezelésnek ellenáll, s így kevés esélyt ad a túlélésre.

Cohen-Armon-e1575234109716-640x400.jpgMalka Cohen-Armon (balra) és Talia Golan

A kísérleteket Malka Cohen-Armon professzor és csapata végezte el a Tel Aviv Egyetemen, szoros együttműködésben dolgozva a Talia Golan által vezetett kutatókkal a ramat gani rákkutató központból. A kutatók rákos sejteket juttattak az egerek bőre alá, majd PJ34 molekulát fecskendeztek beléjük, hogy megfigyeljék a hatását. Két hét elteltével a kutatók azt tapasztalták, hogy a daganat jelentős mértékben isszahúzódott, 30 nap elteltével pedig mintegy 90 százalékban eltűnt, a PJ34 voltaképpen sejthalált okozott.

Hamarosan kezdődhetnek a nagyobb állatokkal tervezett kísérletek, amelyeket mintegy két év múlva követhet az embereken elvégzendő próba is.

(A The Times of Israel cikke alapján)

mazsihisz icon
Szeretnél értesülni új hírekről? Iratkozzon fel hírlevelünkre, hogy mindig friss híreket kapjon!

Ezek is érdekelhetnek