A Műcsarnok felkérésére Fotográfia és lélek
címmel tart virtuális tárlatvezetést Orvos-Tóth Noémi klinikai szakpszichológus
Paolo Ventura Velencei történet című kiállításáról. A történet 1943 decemberében játszódik,
amikor a náci katonaság és az olasz rendőrség bevonult a velencei gettóba.
Fktív főhőse egy öreg zsidó órás, aki megépít kisfiú formájú automata
szerkezetet, hogy a robotfiú társaságot nyújtson neki a vészterhes időkben.
Paolo Ventura: Velencei történet –
Automaton című munkája a második világháború alatt játszódik, amikor a német
hadsereg bevonult Észak-Olaszországba, hogy megakadályozza korábbi szövetségese
elpártolását. Egy olyan történet az alapja, amelyet Paolo Ventura még a
gyermekkorában hallott meseíró édesapjától. Főszereplője egy idős zsidó órás,
aki 1943-ban, a náci megszállás és az olasz történelem talán legsötétebb
korszakában igyekszik boldogulni a velencei gettóban. A történet ebben az
elhagyatott, zárt és rettegéssel teli városrészben bontakozik ki. Az öregúr
elhatározza, hogy felépíti az automatont (egy robotfiút), aki társaságot nyújt
neki a sötét napokban, és családtagként él vele.
A Műcsarnokban a tárlat jelenleg
virtuálisan látogatható, így online zajlanak a tárlatvezetések is. Az intézmény
– Juhász Anna sikeres virtuális tárlatvezetése után – felkérte Orvos-Tóth Noémi
klinikai szakpszichológust is, hogy a meghirdetett helyszíni tárlatvezetés
helyett otthonából kalauzolja a vendégeket Paolo Ventura. kiállításában, amely
a képzőművészet és a fotográfia, a képzelet és a valóság határán épült
különleges képi világával varázsolja el a látogatókat.