Hagyományos, immár ötödik alkalommal megrendezett Szakmai Napját tartotta meg a Goldmark teremben a BZSH Külkereskedelmi Technikum. A program kifejezetten a diákoknak szólt – és ez érződött is: a szervezők olyan előadókat hívtak meg, akik valódi tapasztalatot, hiteles tudást és a munkaerőpiacon is azonnal hasznosítható szemléletet hoztak magukkal.
Salusinszky András igazgató
A délelőttöt Salusinszky András, az intézmény igazgatója nyitotta meg. Köszönetét fejezte ki Halász Eszternek a nap megszervezéséért, majd kiemelte: a Szakmai Nap célja, hogy a tanórák keretein túlmutató, gyakorlati tudást kapjanak a diákok – olyat, amelynek jelentőségét akkor érzik meg igazán, amikor kilépnek az iskolából. Elmondta: a korábbi években a pénzügyi tudatosság, a kis- és középvállalkozások világa, valamint a mesterséges intelligencia került fókuszba, idén pedig az önmarketing, a személyes márkaépítés és az influenszerkultúra társadalmi, munkaerőpiaci jelentőségét vizsgálták.
Kunos Péter, a Mazsihisz-BZSH ügyvezető igazgatója köszönti a diákokat.
A köszöntők sorát dr. Kunos Péter, a Magyarországi Zsidó Hitközségek Szövetsége (Mazsihisz) és a Budapesti Zsidó Hitközség (BZSH) ügyvezető igazgatója folytatta. „Ez a technikum – ezt eddig is tudtam, de minden alkalommal jól eső érzés megerősítve látni – egy nagyon jól sikerült intézmény” – mondta, végigpillantva a teremben helyet foglaló diákokon.


A program első előadója Sipos Dani volt, akinek neve – Sipi vagy VirusSipi – a hazai online szórakoztatóiparból már sokak számára ismert. A 2014 óta tartó pályafutása alatt létrehozott brandjei, fesztiválfellépései és tartalomgyártói munkái által szerzett tapasztalatokról beszélt. Előadása betekintést adott a kreatív selfmarketing világába: hogyan lesz egy ötletből közösség, egy közösségből pedig brand.


Ezt követően Bánki Tamás, a hazai LinkedIn-közösség egyik legismertebb szakértője osztotta meg tapasztalatait arról, miként lehet tudatosan jelen lenni a digitális üzleti térben. Felhívta a figyelmet arra, hogy a LinkedIn ma már nem csupán CV-tár, hanem valódi kapcsolatépítési és karrierformáló platform, amelyet idehaza is egyre többen használnak professzionális célokra.


A délelőtt harmadik előadója Mattyasovszky L. Norbert volt, aki vállalkozói szemléletével, őszinteségével és az online marketing világában szerzett több mint tízéves tapasztalatával mutatta be, hogyan lehet hiteles eredményeket elérni az e-kereskedelemben és a digitális stratégiák világában. Nyers, egyenes stílusával a valódi kihívásokról, tévedésekről és sikerekről beszélt – arról, hogyan lehet felismerni és kiaknázni a saját erőforrásokat.


A rövid szünet után Tar Eduárd pszichológus következett, aki személyes hangvételű előadásában arra hívta fel a figyelmet, hogy a siker – szakmai és személyes értelemben is – csak akkor fenntartható, ha önmagunkkal is foglalkozunk. Beszélt a motiváció valódi természetéről, az önismeret szerepéről, és arról, hogy a túlzó pozitivitás vagy az „instant megoldások” kultúrája sokszor éppen az ellenkező hatást váltja ki.


A napot Szurok András, az ATV Híradójának főszerkesztője zárta. Előadásában a hiteles tájékozódás kulcsfontosságáról beszélt, különösen egy olyan korban, amikor az AI által generált tartalmak egyre nehezebben különíthetők el a valóságtól. Felhívta a diákok figyelmét arra, hogy a médiaműveltség ma már alapvető készség – nélkülözhetetlen ahhoz, hogy felelős állampolgárokká váljanak.
Halász Eszter
A Szakmai Nap előadásai sokszínű témákat öleltek fel, egyvalamiben azonban közösek voltak: mindegyik a diákok jövőjéhez, munkaerőpiaci esélyeihez, önállóságához és tudatos jelenlétéhez kívánt kapaszkodót nyújtani.
A rendezvény a Terézvárosi Önkormányzat támogatásával valósult meg.
Fotó: M. Schmidt János / Mazsihisz
Zucker-Kertész Lilla