WIZO Hungary: Balatonfüredi anzix

2024. Augusztus 05. / 12:42

– Memon Kati  elnökasszonyunk „lecsapott” az üdülőben amerikai családjával megjelent Röhrig Gézára. Másnap reggel vele ültünk a teraszon és kíváncsian hallgattuk a vele való beszélgetést. Aztán kérdeztünk és ő, a Kossuth- díjas, számtalan nemzetközi elismerés birtokosa minden kérdésünkre szerényen, igazul válaszolt – olvasható a WIZO Hungary Egyesület által honlapunkhoz eljuttatott beszámolóban.

„Vágytam rá és tartottam tőle. Már tavaly is szívesen utaztam volna, de önként vállalt nagymamai kötelezettségem nem engedte. Az unokák nyaraltatása fontosabb volt. Mi tagadás, az idén sem volt egyszerű igent mondanom a füredi közös napokra. A társaság összetétele garantált volt. A WIZO-ban eddig eltöltött évek tapasztalata biztosított arról ismert, kedvelt hitsorsos társakkal telik majd az idő. Tartottam az üdülőtől, a komforttól, a koszttól.

Messenger_creation_27e5fe02-319e-46d4-83e2-7b43535d8dd5.jpegMemon Katalin és Röhrig Géza

A Mazsihisz-BZSH (Magyarországi Zsidó Hitközségek Szövetsége-Budapesti Zsidó Hitközség) üdülője kellemes csalódás volt. A hőség enyhítésére légkondicionált szobákat kaptunk, kényelmes ágyakkal, parányi fürdőszobával. És jó szóval fogadtak a vendéglátóink, kedvünkbe jártak, amíg ott lehettünk. A napi háromszori étkezés nem a fogyókúrát szolgálta. A kóser koszt ízletes és változatos volt. A mi Gittánk gondoskodott arról, hogy az előírásnak megfelelő alapanyagból, ellenőrzött módon készüljön a reggeli, az ebéd és a vacsora.

Az ismeretszerzés, a kulturális élmény sem maradt el. Deák Judit pszichológus sokévi párizsi szakmai élményét osztotta meg velünk két alkalommal reggeli után a teraszon. Aktív érdeklődés kísérte a holokauszt túlélők és leszármazottaik lelki gondjainak elemzését, éppúgy, mint az úgymond vegyes házasságok lelki velejáróit.

Memon Kati elnökasszonyunk „lecsapott” az üdülőben amerikai családjával megjelent Röhrig Gézára. Másnap reggel vele ültünk a teraszon és kíváncsian hallgattuk a vele való beszélgetést. Aztán kérdeztünk és ő a Kossuth- díjas, számtalan nemzetközi elismerés birtokosa minden kérdésünkre szerényen, igazul válaszolt. Tartalmas, elgondolkodtató élmény volt ez a találkozás.

Múzeumban is jártunk, ahol megismerkedtünk a város hajdani fürdőkultúrájával és a savanyúvizes ivókúrával és az Anna-bálok történetével.

Persze fürödtünk a Balatonban is, csak annyira meleg volt a vize, hogy nem frissített fel bennünket a hőségben. És búcsúestet is tartottunk a városban nyaraló Pápai Jutka szervezésében. A Hotel Astoria teraszán kedvünkre való slágereket játszott a Sakk-Matt együttes. Szóval, ha majd lehetséges, jövőre Veletek ugyanitt!"

V. A.

mazsihisz icon
Szeretnél értesülni új hírekről? Iratkozzon fel hírlevelünkre, hogy mindig friss híreket kapjon!