Új tanulmány jelent meg A magyar nyelv című rangos szakfolyóiratban, amelyben a BZSH Scheiber Sándor Gimnázium és Általános Iskola tanára, Székely Márk Attila is közreműködött. A cikk – Heltai János Imre és Székely Márk Attila közös munkája – a kutatói szerepek változását vizsgálja egy kollaboratív, részvételi nyelvészeti–etnográfiai kutatás keretében.
A tanulmány arra mutat rá, hogyan alakítják a résztvevők – akadémiai és nem akadémiai kutatók egyaránt – közösen a kutatás céljait és folyamatait. A kutatás különlegessége, hogy a „helyi tudás” és az „akadémiai tudás” közötti különbség helyett a párbeszédre és az együttműködésre helyezi a hangsúlyt. A szerzők bemutatják, hogyan reflektálnak a résztvevők saját nyelvhasználatukra, kutatói pozíciójukra és a többnyelvűség jelentőségére.
A projekt egyik legfontosabb eredménye, hogy a kutatás minden szereplője – legyen akár nem akadémiai kutató, vagy akár hivatásos szakember – közös
gondolkodás és aktív együttműködés révén járul hozzá a nyelvi jelenségek mélyebb megértéséhez. A részvételi folyamat átalakító ereje nemcsak a kutatásban, hanem a benne részt vevők szemléletében is megmutatkozik.
"Nagyon büszkék vagyunk kollégánk jeles és egyben áldozatos munkájára, melyet mindamellett végez, hogy szeretett tanítványait munkaideje minden percében és azon is túl használható tudással gazdagítja" – olvasható az iskola Facebook-posztjában.
A teljes tanulmány ide kattintva érhető el.